Kan ik een product retourneren?
Een klant mag een product retourneren als hij of zij het product niet gebruikt heeft. Het product moet wel in originele (ongebruikte) staat verkeren, een eventuele sealbag mag niet geopend geweest zijn. Meer uitleg vind je in de volgende vragen en antwoorden. Verder dient binnen 14 dagen een retouraanvraag gedaan te worden en moet het product na aanvraag binnen 7 dagen bij ons aangeleverd zijn. Het aankoopbedrag zal na goedkeuring binnen 14 dagen worden teruggestort.
Mag een product welke uit de anti-statische sealbag gehaald is retour gestuurd worden?
Producten welke uit de anti-statische sealbag gehaald zijn of welke niet meer geseald zijn kunnen niet geretourneerd worden. Een gedeelte van ons assortiment wordt geseald alvorens deze producten verstuurd worden naar onze klanten toe. De reden hiervoor is het voorkomen van anti-statische ladingen op gevoelige plekken van onderdelen. Het is namelijk zo dat bepaalde producten bij relatief lage voltages al defect kunnen raken. Deze defecten zijn soms niet meteen zichtbaar en het kan zelfs zo zijn dat pas na een paar weken of maanden een product kuren begint te vertonen. We spreken dan niet van een onmiddelijk defect maar een latent defect. Kort gezegd wordt hiermee de levensduur van producten behoorlijk verkort. Door middel van anti-statische sealbags en een strenge policy kunnen wij de hoge kwaliteit van onze producten handhaven en kunnen wij voorkomen dat latent defecte producten geretourneerd worden en vervolgens weer verkocht worden aan een andere klanten. Het bedrijf NEFAB heeft een pagina met daarin alle informatie over statische ladingen en het voorkomen deze ladingen:
https://info.nefab.com/blog/wat-is-esd-en-hoe-voorkom-je-esd
Hoe kan ik een product retoursturen?
Uiteraard kunt u via uw account de gewenste producten voor een retour aanmelden. U kunt dan klikken op de order waarvan u één of meerdere producten wilt terugsturen, vervolgens klikt op 'Retourneer order'. U kunt dan aangeven welke producten u terug wilt sturen, hierna vult u de volgende stappen en klikt u op 'Retour versturen'. Vervolgens kunt u een retourlabel uitprinten welke u kunt aanbrengen op de envelop of omdoos van de artikelen welke retour gestuurd moeten worden. U kunt daarna de zending wegbrengen naar de door u gewenste vervoeren. In dit geval zijn verzendkosten voor het retour sturen van een artikel voor rekening van de klant.
Kan ik mijn artikel in de winkel retourneren of omruilen?
Ja, u kunt het artikel in onze winkel in Heerenveen retourneren of omruilen.
Wanneer wordt mijn retourzending verwerkt?
Doorgaans verwerken wij binnen 4 tot 6 werkdagen een retourzending na het in ontvangst nemen van de retour gestuurde producten. Uiteraard zijn er gevallen waarbij het verwerken van een retourzending meer tijd in beslag neemt. In dit geval kunt u gerust contact met ons opnemen indien u het te lang vindt duren.
Wat is de status van mijn retourzending?
De status van een retourzending kan gevolgd worden in het account op onze webshop. U zult daar bij het kopje 'Retouren' de status van de retourzendingen kunenn volgen.